تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/19 - 11:35
کد خبر: 469650

باحضور ادوار جنبش دانشجویی در محفل تدبر در قرآن مطرح شد؛

حجت‌الاسلام محمدیان: بدریون هم دچار اختلاف می‌شوند/ در اختلافات، تقوا را رعایت کنیم

حجت‌الاسلام محمدیان: بدریون هم دچار اختلاف می‌شوند/ در اختلافات، تقوا را رعایت کنیم

محفل دانشجویی تدبر در قرآن روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور جمعی از دانشجویان و فعالین فعلی و سابق دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در این محفل قرآنی به تفسیر آیات سوره مبارکه انفال پرداخت.

به گزارش سرویس حسینیه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محفل دانشجویی تدبر در قرآن روز یکشنبه 17 اردیبهشت  ۱۴02 با حضور جمعی از دانشجویان و فعالین فعلی و سابق دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در این محفل قرآنی به تفسیر آیات سوره مبارکه انفال پرداختند.

حجت الاسلام محمدیان در بخشی از این محفل تدبر در قرآن در خصوص سوره مبارکه انفال گفت: این سوره موضوع اصلیش درباره جنگ بدر است که این جنگ اولین اتفاقی بود که مومنین در مدینه شاهد نصرت های فوق العاده خدا بودند اولین رویایی مومنین بعد از هجرت به مدینه و سیزده سال سختی های مکه اتفاق افتاد با همون هایی که از دست آن ها زجر کشیده بودند و انواع شکنجه ها را کشیده بودند یک رویارویی بسیار عجیب. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

حجت الاسلام محمدیان در توضیح تفسیر آیات ابتدایی سوره انفال گفت: آغاز این سوره به مهمترین مسئله ای می پردازد که بعد از جنگ بدر اتفاق افتاد، جنگ بدر با همه آن عظمتش، شوکتش و نصرت ویژه خدا به پایان رسید و یک مشکلی پیش آمد. که غنایم را چکار کنیم؟ چگونه تقسیم کنیم؟ همین مومنینی که آن همه لطف بزرگ خدا را دیدند، در اوج ناامیدی به بزرگ ترین پیروزی دست یافتند. اصلا آغاز سوره با این بحث یک گلایه مندی است که خداوند خیلی ظریف بیان می کند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

محمدیان در ادامه گفت: بالاخره اشکالاتی پیش آمد در این جنگ چون اختلاف پیش آمد خداوند دستور تقوا داده، یعنی بدریون هم باهم اختلاف پیدا می کنند فکر نکنید که مومنین باهم اختلاف پیدا نمی کنند این را از ذهن خودمان بیرون کنیم که اگر مومنین باهم کار کنند با هم اختلاف پیدا نخواهند کرد، مومنین هم وقتی بحث غنایم پیش بیاید بایکدیگر به مشکل می خورند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

وی ادامه داد: فکرنکنیم شیطان همیشه دنبال افرادی است که به مسائل دینی بی اهمیت هستند، شیطان بیشتر با افرادی کار دارد که ادعا دارند طبعا سراغ آن‌ها می آید و توهم ایجاد می کند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: دستور ویژه قرآن این است که حقیقت بین خودتان را اصلاح کنید و مراقبت کنید یعنی امکان دارد بین شما ها یک رخنه هایی اتفاق بیفتاد نفوذ و وسویه هایی شیطانی پیش بیاید افرادی که متوجه هستند که شعله ای در حال افروخته شدن است باید اصلاح کنند و مراقبت کنند از مجموعه و سنگ زیرین آسیاب باشند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

حجت الاسلام محمدیان در پایان این جلسه گفت: اصل اینکه گاهی بین مومنین اختلاف پیش می آید قطعی است اما باید وظایف خودمان را بشناسیم که وظیفه اصلی ما این است که در این اختلافاتی که پیش آمده تقوا را رعایت کنیم. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top